..... غزل ، عشق است ......

..... غزل ، عشق است ......

شعرهای نارس و حرفهای ناتمام من- علی محمد محمدی-
..... غزل ، عشق است ......

..... غزل ، عشق است ......

شعرهای نارس و حرفهای ناتمام من- علی محمد محمدی-

بی تو ...

چه شد اینگونه بناگاه ، دل از ما کندی

تو که گفتی همه ی عمر به ما پا بندی !


نه به آن شور و شر و قول و قرار دیروز

نه به حالا که به روی همه در می بندی


یاد باد آن همه گلخنده و گل گفتن هات

ولی امروز دریغ از سخن و لبخندی !


کاش می شد که بدانم چه گناهی کردم

که کشیدی ام از اعلی و  به خاک افکندی !


نه که در باغ خدا سیب قشنگی بودم

دست آوردی و از شاخ درختم کندی !


تنِ من چایی یخ کرده ی یک ساعتِ پیش

بی تو آری - تو که عصّاره ی صد من قندی -


ای تو آن ترش ترین نیمه ی لیموی بهشت !

که به یک نیمه ی خرمای زمین پیوندی


رودکی زنده اگر بود و تو را حس می کرد

چشم واکرد همی و غزلی گفتندی !


من چه جور از تو بِبُرم که در این تابستان

بر دلِ تَف زده ام برفِ سرِ الوندی !


بی تو یک روز مباد آب خورد نخلِ تنم

که برایم تو یقین، برگ و بری ، آوندی


.......................................................................................................................................................................


مهلت ارسال آثار تا


   25 مهر  تمدید شد


فراخوان جشنواره شعر


                                برای اولین بار جشنواره شعر کُردی کودک و نوجوان تحت عنوان : 


             « مِنال و مه لیوچِگ»

 

 بصورت منطقه ای و با حضور شاعران ۶ استان  غربی کشور ( ایلام ٬ کرمانشاه ٬ کردستان ٬ لرستان ٬ همدان و آذربایجان غربی ) در شهرستان ایوان  برگزار میشه 

شاعران عزیز می تونن تا تاریخ ۱۵ مهرماه ۹۲ به آدرس داده شده در پوستر فراخوان یا به ایمیل داده شده شعرهای  خود را که در رابطه با موضوعات کودک و نوجوان  به یکی از زبان ها یا گویش های کُردی ٬ لُری یا لَکی ٬سروده شده ارسال کنند !  

جشنواره نیمه اول آبان ۹۲ در شهرستان ایوان برگزار میشه و به ۱۰ نفر برگزیده  لوح تقدیر ٬تندیس جشنواره و هدایای نفیسی تقدیم خواهد شد ! 

                                                    پست الکترونیکی :    anjomansher.ivan@gmail.com  

           تلفن: ۳۲۳۵۵۶۹ - ۰۸۴۲                                                    نمابر : ۳۲۳۶۶۵۹ - ۰۸۴۲  

آدرس: استان ایلام - شهرستان ایوان - خیابان امام - اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی - انجمن شعر و ادب ایوان  

                                                 کد پستی :   ۵۳۹۳۸ - ۶۹۴۱۸


تاکنون بالغ بر 100 نفر آثار خود رو به دبیرخانه ارسال کرده اند  شعرها بسیار زیبا و قطعا کار برای انتخاب 10  اثر برگزیده سخت خواهد شد

از ویژگی های خوب این جشنواره پراکندگی جغرافیایی شاعران

از شاعر کرد عراقی ( سلیمانیه ) گرفته تا شهرهای مریوان ، سرپل ذهاب، بیجار ،  بانه ، سنندج ، ارومیه ، صحنه ، بوکان ، سنقر ، گیلان غرب ، کوهدشت ، کرمانشاه ، اسلام آباد ، روانسر ، جوانرود و شهرهای استان ایلام

این جشنواره 8 و 9 آبان 92 در سالن اجتماعات اداره ارشاد

اسلامی ایوان برگزار می شود



.......................................................................................................................................................................


وبلاگ دوست شاعرم - مهدی احمدی خواه - بعد از یکی

    دوسال ، گردگیری شد و با چند کار کُردی زیبا بروز است


.......................................................................................................................................................................


راستی اینکه من دوست دارم برای طرح جلد کتابم که تا چند روز دیگه از زیر چاپ خارج میشه یکی از این طرح جلدها رو که دوست هنرمندم  - کیهان کیانی - طراحی کردن و به خط یکی از اساتید بنامِ خوشنویسی مزیّن شده رو انتخاب کنم ! البته با مشورت شما  !

طرح هادر ادامه مطلب اومدن.فقط شمابگین کدومو مناسب تر می دونین؟

 

 

        طرح شماره 13  


         طرح شماره 12   


 


        طرح شماره 11 



   طرح شماره 10 



             طرح شماره 9           5  


 

          طرح شماره 8



       طرح شماره 6 7


                 طرح شماره 7


طرح شماره 4 



طرح شماره 3 


     طرح شماره 2 




          

نظرات 167 + ارسال نظر
کردوان دانلود جمعه 26 مهر‌ماه سال 1392 ساعت 15:16 http://mahdizarei30.blogsky.com

*ســـــلام*
*وبلاگ زیبا و پرمحتوایی دارید*
*لـــــطفا به وبـــــلاگ من هم سر بزنیـــــد*
*لـــــطفا وبـــــلاگ من را به دوســـــتان خود معـــــرفی کنـــــید*
*لطفا ایمیل خود را در خبرنامه من ثبت کنید تا هر روز مطالب پرمحتوایی به ایمیلتان ارسال شود *
*هر وقت که ایمیل خود را ثبت کردید بهم خبر بدید در بخش نظرات تا از شما قدردانی بکنیم*
*در وبلاگ من نرم افزار و بازی کامپیوتری، انیمیشن وفیلم ،ترانه و مستند،مداحی،سریال،خبر،مدرسه،خرید پستی،کلیپ آموزشی،کلیپ ورزشی،ویندوز،بازی و نرم افزار آندروید،کتاب،جاوا،سیمبین... است*
*لطفا به وبلاگ من سر بزنید وچیزهایی که لازم دارید را دانلود کنید*
*اگر چیز دیگری لازم داریدکه در وبلاگ نیست فقط لازم است یک نظر بدهید تامن اون رو در وبلاگ خود آماده کنم.*
*نظر یادت نره.*

ماهان محمدی جمعه 26 مهر‌ماه سال 1392 ساعت 15:23 http://roze-zemestani.blogfa.com

سلام عمو جانم خوبی،
وبلاگت زیبا بود ولی زیباترش کردی، دست گلت دردنکنه،
در ضمن قالب جدیدت مبارک.

مرسی ماهی جان !
ایراد از چشاته !

shabnam جمعه 26 مهر‌ماه سال 1392 ساعت 15:48 http://shabnam101.blogfa.com

با همه ی بی سر و سامانی ام
باز به دنبال پریشانی ام
طاقت فرسودگی ام هیچ نیست
در پی ویران شدنی آنی ام
آمده ام بلکه نگاهم کنی
عاشق آن لحظه ی توفانی ام
دلخوش گرمای کسی نیستم
آماده ام تا تو بسوزانی ام
آمده ام با عطش سالها
تا تو کمی عشق بنوشانی ام...


سلام قالب نو مبارک
شعرتونم خیلی زیبا بود.

سلام خانم شبنم
خوش اومدین و لطف دارین

لاوان جمعه 26 مهر‌ماه سال 1392 ساعت 16:24

نفس : شروع زندگیست

عشق: قسمتی از زندگیست

اما دوست خوب : قلب زندگیست

مائده جمعه 26 مهر‌ماه سال 1392 ساعت 16:42 http://anasor7ganeh.loxblog.com

سلام استاد با یه مطلب علمی منتظر حضور گرمتون هستم

مائده جمعه 26 مهر‌ماه سال 1392 ساعت 16:43 http://anasor7ganeh.loxblog.com

واقعا زیباست این شعرتون

تقدیمتون

مائده جمعه 26 مهر‌ماه سال 1392 ساعت 16:58 http://anasor7ganeh.loxblog.com

مرسی از حضورتون و نظر قشنگتون باعث افتخاره که شما به وبم میاین.
بالاخره قراره خانم دکتر این مملکت بشم.

سلام خانم دکتر آینده این مملکت
میگم شاعرا پاشون تو کفش پزشکا هم میکنن
مثلاً همین بهروز یاسمی همشهریمون غزلی داره میگه :

بیمارستان

ناخوش شده ام درد تو افتاده به جانم

باید چه بگویم به پرستار جوانم؟

باید چه بگویم؟ تو بگو، ها؟ چه بگویم؟

وقتی که ندارد خبر از درد نهانم؟

تب کرده ام اما نه به تعبیر طبیبان

آن تب که گل انداخته بر گونه جانم

بیماری من عامل بیگانه ندارد

عشق تو به هم ریخته اعصاب و روانم

آخر چه کند با دل من علم پزشکی

وقتی که به دیدار تو بسته ضربانم؟

لب بسته ام از هرچه سوال ست و جواب ست

می ترسم اگر باز شود قفل دهانم-

این گرگ پرستار به تلبیس دماسنج

امشب بکشد نام تو از زیر زبانم!

می پرسد و خاموشم و می پرسد و خاموش...

چیزی که عیان ست چه حاجت به بیانم*





*باز گویم که عیان ست چه حاجت به بیانم

سعدی

ایمان جمعه 26 مهر‌ماه سال 1392 ساعت 18:11 http://farzegah.blogfa.com

سلام ودروود بر استاد زیبا ودل انگیز بود ممن که خیلی خوشم اومد مخوصا این بیت و



بی تو یک روز مباد آب خورد نخلِ تنم

که برایم تو یقین، برگ و بری ، آوندی





آقای محمدی بازم ملیوچگ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟

بله ایمان جان ما با مه لوچگ پیوندی ناگسستنی داریم !

جدا جمعه 26 مهر‌ماه سال 1392 ساعت 18:58 http://shir11.mihanblog.com

سلام برادر...
قالب وبلاگ شما دچار نقص و مشکل شده یا مرورگر بنده درست بازش نکرده؟؟؟
.
.
.
به هرحال ممنونم از حضورت...

آقا ما خودمونم دچار نقصیم چه برسه به قالبمون

زهرا جمعه 26 مهر‌ماه سال 1392 ساعت 20:49

سلام خوبین؟چه خبر نیستین!؟میگم این قالب وبلاگتون با همایش منال و مه لوچگتون زیاد میادها

سلام استاد سرباز ! ( استادهایی که به جای سربازیشون دانشگاه تدریس میکنن !!)
ما هستیم شما افتخار نمیدین
اگه یه عکسی هم از شما داشتم میذاشتم کنارش تا بیشتر با "منال و مه لوچگ " میومد

؟؟؟؟؟؟؟؟ جمعه 26 مهر‌ماه سال 1392 ساعت 21:50

به به چه قالبی
امیدوارم اولین نفربوده باشم........
اقاچراکلاستون تومدرسه ماروتعطیل کردین...؟؟؟؟؟؟؟؟

آره عزیز اول نفری شما !!!
میگم احتمالاً نمره اول کلاستونم هستین ؟ نه !؟

تعطیل نکردم ! برا عید قربان سر بریدن جضرت اسماعیل هم تعطیل شد چه برسه به کلاس های ما !

ماندانا جمعه 26 مهر‌ماه سال 1392 ساعت 22:17 http://www.karoshk.blogfa.com

سلام استاد ممنونم از اینکه لینکم کردین واینکه شعر دوسدارم ولی بیشتر کردی.مرسی از حضورتون

پس از همین حالا برا همایش 8 و 9 آبان، جاتون تو سالن رزرو کن

زارعی شنبه 27 مهر‌ماه سال 1392 ساعت 08:41 http://www.patyat.blogfa.com

سلام
غزل زیبایی بود دست مریزاد

تنِ من چایی یخ کرده ی یک ساعتِ پیش

بی تو آری - تو که عصّاره ی صد من قندی -




ای تو آن ترش ترین نیمه ی لیموی بهشت !

که به یک نیمه ی خرمای زمین پیوندی

سلام محسن جان فک کنم زیبا دیده باشینش
بقول خودت :
این شعر به چشم روشنت می آید !

گلایه شنبه 27 مهر‌ماه سال 1392 ساعت 08:45

ابرها می آیند
ابرها می روند
ابرها تغییر می کنند
مثل تو
وقتی می گویی "دوستت دارم"

هی ی ی ی روزگار ...

zahra شنبه 27 مهر‌ماه سال 1392 ساعت 10:47 http://www.kolbetanhaee-z.blogfa.com

سلام استاد عزیز امشب یه مهمونی کوچیک تو وبم دارم میدونم مهمونی ما در حد بزرگی شما نیست ولی خوشحال میشم به ما افتخار بدید و تو این جمع دوستانه شما هم باشید

سلام . چشم حتماً
ساعت چند بیام بعد شام یا ...

نارسیس شنبه 27 مهر‌ماه سال 1392 ساعت 11:33 http://nar3isnaz.blogfa.com

حوا برای دیدن آدم فریب خورد/وقتی به جای گندم از یک شاخه سیب خورد/ آدم به پای سیب و فریبش نشست/مرد٬وقتی که سهم بوسه اش را رقیب خورد!!!

سیب و فریب ؟ آری بده . آدم نصیبش
از سفره ی حوا به جز اغوا شدن نیست !

حاتمی شنبه 27 مهر‌ماه سال 1392 ساعت 12:48

سلام استاد دگان اسب پیشکش شماری؟ ا م دی عسل ارا ت بارم بعدشم آقای ذولفقاری نیوساس عسل طبیعی آخه عسل طبیعی فقط عسلیگه ک له دار بریگ عسلیگ ک انسان له تولیده دخالت داشتو له کو طبیعیه؟

بعدشم وتمسه پی کیلویگ عسل و خداتمن اراد باریگ بخوی بزانی اوه خوشمزس یا عسل مجانیه م


راسی م یه کندو دیرم ک توم گسترشه بم ای سال بومه کندودار نمونه شهرستان بزانم کلای ذولفقاری چوه ایوشه ولی عادو له سر کیوکیمرده لی و پید نم حتی و خداتمن

ناو دگان مار خالو !

البته من نمیدونستم شما برمی گردین اون وبلاگ و دوباره میخونینش و گرنه از عسلتون تمجید می کردم !

منم فکر میکنم تو بیخود یقه ی شعر و چسبیدی ! بقول مهران مدیری اشتباهی شاعر شدی ! تو خرنگزه لوان خاصیگه لید درایک !!

کیمگل شنبه 27 مهر‌ماه سال 1392 ساعت 13:17

سلام اقای محمدی حال شما خوبی من امدم ایوان نبودی و شعر جدید خوب بود احوال نمیپرسی نیامدی سنندج

سلام خانم کیمگل من خوبم شماهم خوبی من ایوان نبودم شما بودی شعرجدید خوب بود خیلی ممنون احوال میپرسم خوبی الحمدلله نیامدم سنندج !


وه ! نفسم بند اومد !

amir شنبه 27 مهر‌ماه سال 1392 ساعت 13:27

سلام آقای محمدی امیررضااکبری هستم.خیلی وبلاگ جالب وقشنگه.واقعادست درد نکنه

به به آقا امیر اکبری !
چند روز پیش با مشی هدایت ذکر خیرتون بود !
ما رو نمیبینی خوش میگذره !؟

زهرا شنبه 27 مهر‌ماه سال 1392 ساعت 14:55

سلام بر استاد ، این بیت اولیه واقعا عالیه[گل]

چه شد اینگونه بناگاه ، دل از ما کندی
تو که گفتی همه ی عمر به ما پا بندی !
موفق باشی..

بله نظر لطفتونه !
اما خودم از یه بیت دیگش خوشم میاد

نوید شنبه 27 مهر‌ماه سال 1392 ساعت 15:01

سلام استاد.خیلی شعرت قشنگ بود درد منو که خودم خواستم بنویسم گفتی.ایول دمت گرم

سلام آقا نوید ! خوبی ؟ نیستی ؟
راسی کدوم نوید ؟ آزادی !؟

...................... شنبه 27 مهر‌ماه سال 1392 ساعت 15:23 http://google.com

سلام آقا خوبین
شما از پژمان خبر دارین؟

خب چند بار می پرسی !؟ گفتم که ...

گلایه شنبه 27 مهر‌ماه سال 1392 ساعت 16:24

حالا چرا 8 آبان؟؟؟

حالا چرا 8 آبان نه !؟

azmiaz1 شنبه 27 مهر‌ماه سال 1392 ساعت 16:44 http://manyekadamam.blogfa.com/

درود بر شما شعر زیباتون/ استاد گلمان

قابل آقا میلاد و نداره

زهرا شنبه 27 مهر‌ماه سال 1392 ساعت 17:24

ببخشید! کدوم بیت؟

[گل]

خواهش می کنم ! چی کدوم بیت ؟

حاتمی شنبه 27 مهر‌ماه سال 1392 ساعت 17:43

استاد خرنگزه لوان چیه؟

م زنبوردار نمونیگ لیم درایگ ا ت بیلیدم تازشم و قول آقای ذولفقاری نان هادور خرنگز

راسی م ن دیگه انجمن نمیام یه دونه کندوم از کیسم میره

میگم اگه بشه 3شنبه ها خرنگز ها رو نبری لور !

حاتمی شنبه 27 مهر‌ماه سال 1392 ساعت 17:44

راسی استاد ای شعرده هن قدیمه یا جدیده؟

قشنگیو افرین مخصوصا اول و اخره

مربوط به 78/1/5 هستش !
ولی دیگه به اون کتاب " دری به باغ پریشانی " ام که کارای چاپش انجام شده بود و اردی 78 منتشر شد نرسید !
دلم براش سوخت و گذاشتمش !

sokout1997 شنبه 27 مهر‌ماه سال 1392 ساعت 18:10 http://sokout-1997.blogfa.com

سلام
معذرت یه مقدار دیر به دیر میام نت عید شماهم( پساپس) مبارک
بنده سعادت زیارت شمارو نداشتم استاد

نه میام اونجا ولی پیش ها و یه کلاس سوم ها رو !

نرگس شنبه 27 مهر‌ماه سال 1392 ساعت 19:33 http://narges1994.blogfa.com

آنقدر باورت دارم ک وقتی میگویی باران خیس میشوم...





آرزوی خیلی ها بودم ولی قربانی قدر نشناسی یک نفر شدم...




سلام استاد عزیز. این شعرتونو که خوندم کم مونده بود دس بزارم گریه... معرکه بود... آپم[گل]

نفرین به شعرهایم اگر چشم های تو
این گونه از شنیدن شان گریه می کنند

سلام
اول میگم باران !

برا قسمت آخر کامنتتم این غزل فاخر زنده یاد منزوی رو میذارم :


چشمان تو که از هیجان گریه می کنند

در من هزار چشم نهان گریه می کنند



نفرین به شعرهایم اگر چشم های تو

این گونه از شنیدن شان گریه می کنند



بانوی من! چگونه تسلایتان دهم

چون چشم های باورتان گریه می کنند



پر کرده کیسه های خود از بغض رودها

چون ابرهای خیس خزان گریه می کنند



وقتی تو گریه می کنی ای دوست در دلم

انگار ابرهای جهان گریه می کنند



انگار با تو بار دگر خواهران من

در ماتم برادرشان گریه می کنند



در ماتم هزار گل ارغوان مگر

با هم هزار سرو جوان گریه می کنند



انگار عاشقانه ترین خاطرات من

همراه با تو مویه کنان گریه می کنند



حس می کنم که گریه فقط گریه ی تو نیست

همراه تو زمین و زمان گریه می کنند

...................... شنبه 27 مهر‌ماه سال 1392 ساعت 20:12 http://google.com

اره راست میگین حواسم نبود که تو صفحه قبلی پیام داده بودم
اصن فک نکنم ایوان باشه.اگه خبری ازش دستگیرتون شد..لطفا بی خبرم نذارین

مائده یکشنبه 28 مهر‌ماه سال 1392 ساعت 00:02 http://anasor7ganeh.loxblog.com

سلام شعری که در جواب کامنتم نوشته بودین خیلی قشنگ بود

یه فامیل داشتیم کویت عکس داداششو برا ایران ارسال کرده بود پشتشم نوشته بود : این عکس ناقابل فلانی را تقدیمتان میکنم تا به یادگار بماند !
وقعا! هم به یادگار موند ! من که هرگز ازخاطرم نمیره !

منم شعر بهروز یاسمی رو تقدیمتون میکنم !

گلایه یکشنبه 28 مهر‌ماه سال 1392 ساعت 09:02

پس از آن خستگی جانفرسا

در پی تابش بی تاب سکوت

در سحر گاه پر از عطر حضور

به تماشای تو رفتم در خواب

و به مهمانی لبخند تو از حادثه سرشار شدم

لحظه آشتی من با من

وقت دیدار تو در لحظه اسکان زمان

وقت جا ماندن شب از دل من

و طلوعی دیگر

که دلم را لرزاند و مرا ویران کرد ...

حجت رستمی شاعر همشهری ام در بیتی از غزل خداحافظش می گوید:
خرابم کرده ای هرچند ؛ اما خانه ات آباد !

نوید زمانی یکشنبه 28 مهر‌ماه سال 1392 ساعت 09:46

استاد چطوری؟

سلام
پس اون آقا نویده تو بودی !
صفا آوردی ؟
چه خبر از شهر سهراب سپهری ؟

ماهان محمدی یکشنبه 28 مهر‌ماه سال 1392 ساعت 10:30 http://roze-zemestani.blogfa.com

هیچ چیز در طبیعت برای خود زندگی نمیکند

رودخانه ها آب خود را مصرف نمیکنند

درختان میوه خود را نمی خورند

خورشید گرمای خود را استفاده نمیکند

ماه ، در ماه عسل شرکت نمیکند

گل ، عطرش را برای خود گسترش نمیدهد

نتیجه :

زندگی برای دیگران ، قانون طبیعت است . . .

سلام ماهی جان
انسانهایی که این قانون را در زندگیشان پیاده کرده اند اگر چه گاه عذاب دیده اند اما نامشان تا همیشه ماندگار است !

رضا یکشنبه 28 مهر‌ماه سال 1392 ساعت 12:24

خودتون نظر خواستین واسه جلد کتاب: به نظر من :شماره 11 و 12 دیدین چقدر خ.ش سلیقه م.....
راستی تبریک پیشاپیش واسه چاپ کتابتون

.

مرسی بابت انتخاب طرح و تبریک کتاب !
سلیقه تون ...

جعفر منصوریان یکشنبه 28 مهر‌ماه سال 1392 ساعت 13:50 http://jafar60.blogfa.com

...فقط هاتم ماچی لید بکم بچم

جعفر منصوریان یکشنبه 28 مهر‌ماه سال 1392 ساعت 14:10 http://jafar60.blogfa.com

سلام استاد تبریک می گم...به نظر من 11 ;6,4 از همشون قشنگتر و سنگین ترن...کاملا عاشقانه هستن...البته اگه عکس مه له رو جلده بو فروشی صد برابره

سلام خالو جافر ! قرباند
من فعلاً نمیگم کدوم و دوس دارم که نظر شماها برام مهمتره

ممو یکشنبه 28 مهر‌ماه سال 1392 ساعت 14:44

شماره ی 11
مناسب تر از بقیه است!
شماره ی دو خیلی زیباست اما کاش رنگ زمینه قهوه ای سوخته بود و سیاه مشق ها رنگ اوکر!این صورتی بنفش زیاد به فضای غزل نمیخوره !البته نظر شخصیمه!
3 هم خیلی شلوغه!اصلا خوب نیست!همه با دیدن گل و مرغ یاد شعر و حافط می افتن و این اصلا جالب نیست!
4 و 6 و 7 هم بیشتر شبیه کتاب های با موضوعات دینیه!
8 خوبه اما کاش رنگ طرح وسط یکم تیره تر بود!
شماره 9 خیلی جیغ میباشد !
بین د10 و 11 و 12
یازدهمی بهتره چون هم عناون کتاب جای خوبی قرار گرفته هم طرح اشاره به عنوان میکنه !
13 هم خوب نیست شبیه کتابای درسیه

ممنون که نظر خواهی میکنی ممو جان
کامنتمو تایید نکنیا

نه بابا چرا تأیید کنم !؟

پردیس یکشنبه 28 مهر‌ماه سال 1392 ساعت 16:22 http://yatimmohabat.blogfa.com

سلام قالب نو مبارک.
آپم خوشحال میشم بیای و نظر بدی..........[گل]
امروز دوباره تو مدرسه کوثر دیدمتون.........
راستی نگفتین قلمچی درس میدین یا نه؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟

سلام مرسی لطف کردین
آره ولی شیمی 3 و 2 !

فرید یکشنبه 28 مهر‌ماه سال 1392 ساعت 17:55 http://faridshaabani.blogfa.com/

سلام استاد خوبی؟
این شعرو تقدیم شما میکنم میکنم

روحانی! چه شد اینگونه بناگاه ، دل از ما کندی

تو که گفتی همه ی عمر به ما پا بندی !


نه به آن شور و شر و قول و قرار دیروز

نه به ان قول و قرار و ؛ کلید و قفل شکنی

نه به حالا که به روی همه در می بندی


یاد باد آن همه گلخنده و گل گفتن هات

ولی امروز دریغ از سخن و لبخندی !


امیدوارم خوشتون اومده باشه



راستی به نظر من اگه قرار باشه تو این ها بهترین رو انتخاب کرد من طرح شماره 3 رو انتخاب میکنم که
مه لیوچگ داره و شمام ازمه لیوچگ خوشتون میاد
و پیشاپیش هم چاپ کتاب جدید رو بهتون تبریک میگم.

سلام فرید جان خوبی ؟

البته این غزل یه بیتش ، خیلی دیگه به دکتر محمود جونت میخوره :

نه که در باغ خدا سیب قشنگی بودی !!!!!!!!!!
دست آوردم و از شاخ درختت کندم !


اینم کم ارتباط نیست :

ای تو آن ترش ترین نیمه ی میموی بهشت !
که به ، لیمو شیرین زمین - البته بشرط آنکه قاچ شده باشی و مدت زیادی مانده باشد، پیوندی !!!!!!



یا این بیت :

رودکی زنده اگر بود و سخنرانی تو را در سازمان ملل که متاسفانه هیچکی داخل سالن نبودو می شنید
چشم واکرد همی و غزلی گفتندی !


و این بیت و در تداعی خاطراتش بگیم :

یاد باد آن همه گ... خنده و گ... گفتن هات !!!!!!
ولی امروز دریغ از سخن و لبخندی !


و در آخر، همه با مشت های گره کرده و حالتی نزار بهش بگیم :

کاش می شد که بدانیم ما ملت ایران چه گناهی کردیم
که کشیدیمان از اعلی و به خاک افکندی !

azadeh mahdavi یکشنبه 28 مهر‌ماه سال 1392 ساعت 22:08 http://ashianeyesabz.persianblog.ir

درود استاد گرامی
خواندم و خواندم و خواندم...سپاس

سلام شاعر عزیز و هم تبار سرکار خانم آزاده مهدوی
خوش اومدین و لطف کردین

پردیس یکشنبه 28 مهر‌ماه سال 1392 ساعت 23:39 http://yatimmohabat.blogfa.com

ایوشم شانس برقه ملا داگ نیرم......بفرما
امجا کی شیمی درس مه بید؟؟؟؟؟؟؟
خانی معلممانه هرو بر نیوید....

این شیمی که تو ازش دم می زنی اصن نیاز به دبیر نداره

.... دوشنبه 29 مهر‌ماه سال 1392 ساعت 09:18

سلام تصویر شماره سه لود شد که مث جلد کتاب قرانهای مدارس قدیم میمونه جلد دو وسیزده قشنگن جان خودت از بقیه نزنی که شلوغن و زشت

مرسی بابت نگاه دقیقت

amir دوشنبه 29 مهر‌ماه سال 1392 ساعت 09:35

سلام.آقای محمدی.خواستم نظرتون درباره ی کتاب شیمی مبتکران بدونم _توی قلمچی کلاس دارین ؟چند نفریم می خواستیم کلاس بگیریم.

کتاب خوبیه
آره دارم

نرگس دوشنبه 29 مهر‌ماه سال 1392 ساعت 10:27 http://narges1994.blogfa.com

سلام استاد.بهتون تبریک میگم.......
خو من زیاد خوش سلیقه نیستم ولی فک کنم طرح شماره 3 از همشون بهتر باشه و به عنوان کتابتون هم بخوره!!

سلام
مرسی از انتخابتون

گلایه دوشنبه 29 مهر‌ماه سال 1392 ساعت 10:51

سلام روز بخیر ملوچگد فره نازاره..دی حوال نیپرسی..

قابل نداره

صادق هلشی دوشنبه 29 مهر‌ماه سال 1392 ساعت 14:08 http://www.s-halashi.blogfa.com

از سری نامه هایی که میدانم به دستت نمیرسد
باغم در انتظار آمدنت هستم
همدرد باش ولی مهربان وهمیشگی
شما دعوتید به "تو گویاتری"

نوید دوشنبه 29 مهر‌ماه سال 1392 ساعت 14:16

سلام.والا سلامتی.استاد خیلی شعرت قشنگه.بهت افتخارمیکنم.اینجا همه دوستام شعراتو میخونن منم حال میکنم چنین استادی دارم

افتخار از ماست قربان

[ بدون نام ] دوشنبه 29 مهر‌ماه سال 1392 ساعت 14:34

چرا نظرو تایید نمیکنی؟! بعد بیاو خوبی کن و کامنت بزار!!!!
به سلیقه منم گیر نده! چون به خودت برمیگرده
میدونم اینم تایید نمیکنی

آره دیدی تأییدش نکردم

ماندانا دوشنبه 29 مهر‌ماه سال 1392 ساعت 18:04 http://www.karoshk.blogfa.com

پرندگان همه خیس اند وگفتگویی از پریدن نیست

در سرزمینی که عشق کاغذی است انتظار معجزه را بعید میدانم

یک نامه به نامم ننوشتی مگر آخر
کاغذ به سمرقند تو ای قند! به چند است؟

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد